Inatt trodde vi förresten att förlossningen hade startat på riktigt. Värkarna höll på hela dagen igår och kom med 10 minuters mellanrum. Vid 23 ökade takten och smärtan kom med 3 minuters mellanrum... i en timme. Sen dog det. Fan! Nu är vi tillbaka på ruta ett igen. Inga värkar denna morgon, bara kramp neråt och en del sammandragningar som kommer oregelbundet. Vi får väl se om detta är lugnet före stormen eller om det är låååångt kvar. Framtiden får utvisa. Skulle dock betala en miljon för en spåkula just nu. Ge mig svar!
lördag 18 oktober 2014
Mysdag med maken
Lugnet före stormen brukar man säga. En sådan dag hade Nicke (och jag) igår. Mysfrukost på Urban Deli bara vi två, handling på Maxi (hur glamouröst kan det bli :)) och ett möte med morfar och arktikten. Nu vet vi hur vårt nya hus kommer se ut och det känns jättebra. De första ritningarna var fina men ganska mycket mer omfattande än vi tänkt oss. Planen som ligger nu känns både bättre och mer lagom för oss. Ska bli spännande att se det färdiga resultatet.
Inatt trodde vi förresten att förlossningen hade startat på riktigt. Värkarna höll på hela dagen igår och kom med 10 minuters mellanrum. Vid 23 ökade takten och smärtan kom med 3 minuters mellanrum... i en timme. Sen dog det. Fan! Nu är vi tillbaka på ruta ett igen. Inga värkar denna morgon, bara kramp neråt och en del sammandragningar som kommer oregelbundet. Vi får väl se om detta är lugnet före stormen eller om det är låååångt kvar. Framtiden får utvisa. Skulle dock betala en miljon för en spåkula just nu. Ge mig svar!
Inatt trodde vi förresten att förlossningen hade startat på riktigt. Värkarna höll på hela dagen igår och kom med 10 minuters mellanrum. Vid 23 ökade takten och smärtan kom med 3 minuters mellanrum... i en timme. Sen dog det. Fan! Nu är vi tillbaka på ruta ett igen. Inga värkar denna morgon, bara kramp neråt och en del sammandragningar som kommer oregelbundet. Vi får väl se om detta är lugnet före stormen eller om det är låååångt kvar. Framtiden får utvisa. Skulle dock betala en miljon för en spåkula just nu. Ge mig svar!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar