söndag 19 oktober 2014

I väntan på... vadå?

En av de bästa teateruppsättningar jag har sett är "I väntan på Godot". Två personer, Vladimir och Estragon väntar på en man som heter Godot. Ja det är i princip vad pjäsen handlar om. Men egentligen tror jag det handlar om hoppet och att inte veta vad som komma skall. Varför kom jag att tänka på detta nu då? Jo för det är precis så det har kännts de senaste dagarna. Vladimir och Estragon grälar och funderar tillslut på att ta livet av sig - så illa är det inte här, det kan jag lova, men frustrationen har definitivt infunnit sig. 

4 dagar har gått nu med regelbundna värkar/sammandragningar. Onda från och till men definitivt starka. I helgen blev det en tur in till BB för att konstatera att jag öppnat mig 2 cm. 2 ynka cm för så mycket arbete. Det var riktig dåligt betalt tycker jag. Men så är livet. Efter detta har slemproppen gått (ursäkta den intima informationen) och vi väntar, och väntar, och väntar... Lätt att bli tokig minst sagt men idag har jag bestämt mig för att det är en bra dag. Jag ska göra saker jag tycker om, vila och kolla film. Inte fokusera på att känna efter. För se hur det går :-).

För att skingra tankarna under gårdagen gick vi hela familjen till gröna fotbollsplanen. Jag är grymt imponerad över mina pojkar (inte minst över att de stretchar innan matchen... bra där...)










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar