På vardagarna ingår inte bröd i kostcirkeln, av hälsoskäl. Men på helgen är det andra (frukost-) bullar som gäller. Älskar färskt bröd gjort på riktiga råvaror, bakat av någon som älskar sitt jobb. Gateau och Bygg-Ole bakar riktigt bra men idag begav vi oss hela vägen till Hammarby Sjöstad och Magnus Johanssons bageri. Han är ju ändå kunglig hovleverantör och har gjort nobeldesserten de senaste (10?) åren.
Även Fabian uppskattar våra små helgutflykter. "Å mamma jag vill ha färskt bröd" säger han när vi kommer in på bageriet. Och doften som möter oss när vi kliver innanför dörren är helt fantastiskt. Precis så som det ska dofta när man bakat på riktigt. Fabian får välja frallor och ibland slinker det ner en och annan croisant eller bulle också. Dyrt är det men den lyxen unnar jag mig och familjen på helgen. Livet är för kort för att äta dåligt bröd som Per Morberg skulle ha sagt...
Nu kör vi helgfrukost innan det är dags för barndans för hela slanten!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar