onsdag 25 februari 2015

Våren är här?

Antar att jag kommer att få äta upp det där utalandet mer än en gång. 8 bakslag har jag hört att man får räkna med innan den riktiga våren är här. Är väl bara att vänta då antar jag... 

Nu gillar ju jag inställningen "det blir vad man gör det till..." så därför åkte gympaskorna på igår när solen sken och snön var borta från gatorna. Kanske kan man påverka vädergudarna en aningen i alla fall....? 

Jag och Nora hade en hemmadag igår. Långt ifrån de aktiviteter som präglade början av veckan då jag jobbade två dagar, eller snarare gjorde mitt bästa för att kläcka ur mig några klokheter på knagglig affärsengelska. Igår blev det istället en lång promenad på två timmar blev det och en kaffe i solen. Underbart! 

På dagis hade de också haft roligt igår. Alla barnen hade åkt Vasaloppet runt skolgården med nummerlapp, medalj och blåbärssoppa. Fabian var stolt som en tupp när han kom hem :). 

Vi avslutade dagen med att baka supersmarriga kanelbullar! 













tisdag 24 februari 2015

Ett bröllop, ett dop och en bröllopsdag

Så mycket fina dagar, så lite tid att uppdatera. 

Förra veckan hade vi äran att närvara på Nina och Marcus otroligt vackra och glada bröllop i Boo Kyrka. Vi fick också vara med och välkomna lilla Eva med fint och intimt dop på Kungsholmen. Och slutligen har vi firat vår egen bröllopsdag med storslagna aktiviteter och bus på stan. En massa kärlek, skratt och glädje har det varit. Och vi har samlat på oss många fina bilder. 

Den här veckan är det lugnare på alla fronter. En lång promenad, lite fika och häng med Anna Cecilia och Eva innan de åker till Columbia ska vi alla fall hinna med. 

Men nu kör vi en bildkavalkad. 







































torsdag 12 februari 2015

Den guldkantade tillvaron

Helgen som kommer bjuder på stooor fest. Nina och Marcus bröllop är i antågande. Imorgon l5:30 ska de nämligen säga ja till varandra. Så kul att vi får vara med och bevittna detta. Kul också att få klä upp sig och gå på fest för första gången på.... ja typ ett år. Unnar mig till och med ett besök hos frisören innan. Ska det va så ska det va. 

Har ju fullständigt glömt att rapportera om den finfina middagen Nicke bjöd på förra helgen. Nästan galamiddag det också. Löjromstoast (jo man tackar) och två olika carpaccio (min favoriträtt), en på kött och en på fisk. Och till detta årgångschampagne. Inte dåligt. Tack älskling!!!!

Senaste dagarna har jag tokhängt med den minsta i familjen. Vi har lunchat med Matilda, haft besök av Anna Cecilia och Eva, smaskat mormors supergoda kycklingsallad och tackat av Markus på jobbet. Och med alla dessa kuliga saker i bagaget laddar vi nu för fredagsmys. 












tisdag 10 februari 2015

Nya utvecklingssprång

3 månader är hon som sagt... den lilla prinsessan. För det är precis vad hon är, mammas lilla prinsessa. Jag kan se mig själv i Nora många gånger. Hon är både viljestark, bestämd, glad och pratsam. Ungefär som mamman sin alltså. Ska bli spännande att följa och se hennes peronlighet formas. 

Några utvecklingssteg som vi nu kan anteckna i lillasysterboken är följande; 

- Hon har hittat sina händer. De är både spännande att äta och titta på. 

- Det går att greppa leksaker med händerna. Vi har fått låna en insats till Stokkestolen där det går att hänge upp leksaker och dessa är tydligen skojiga att leka med. 

- Hon gråter inte alls lika mycket som för några veckor sedan. Magen är mer i fas och om det är Semperdropparna eller hennes egen utveckling som gjort sitt låter vi vara osagt, men skönt är det i alla fall. 

- Hon sover mellan 18.30 och 05.00.... typ sharp. Vore ju skönt om det gick att skjuta en timme (för mammans skull...). Men hon har tydligen hittat sin grej. Lika morgonpigg som pappa alltså. 

Och nu vill jag också rapportera följande. Fabian är inte längre rädd för toaletten utan sitter där och läser. Inget bajs än... men det kommer väl :). 




söndag 8 februari 2015

Fyllt på depåerna

Den här helgen har jag fyllt på depåerna. Jag har boostat varje sekund med de viktigaste personerna i mitt liv. Lek, bus, kramar, pussar, häng, god mat och skidor stod på agendan. Vi fick dessutom trevligt frukostbesök av mormor och Dan och körde lekdejt med Hugo och hans familj. 

Så evinerligt glad och lycklig att jag har er Niklas, Fabian och Nora. Måste nypa mig i armen varje dag.