Idag har vi både pressat 2 kg apelsiner till frukostjuicen och lagat carbonara tillsammans. Fabian har en egen kniv (inte jättevass, men ganska...) som han använder på ett strålande sätt. Dessutom har han har lärt sig att både hacka lök, skära grönsaker och pressa vitlök. Vore superkul om intresset håller i sig tycker jag.
Och resultatet? Det får väl familjen bedöma... men middagen slank ner utan problem och inga rester kvar.
Nu är det lördagkväll. Brasan är tänd. Sussie och Gurra var här med svamp till oss i utbyte mot en flaska äppelmust. Perfekt med bytesaffärer :). Efter det hann vi med bad och bastu och nu blir det slapp i soffan innan morgondagens hektiska schema. God natt!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar