lördag 12 juli 2014

Uppdatering besök hos barnmorskan

I torsdags var det dags för rutinbesök hos barnmorskan i Gamla Stan. Många veckor sedan vi var där sist (vecka 9) och nu har vi kommit in i vecka 24. Mellan besöken har vi dock varit på både KUB-test och rutinultraljud så lite koll på krabaten där inne har vi ändå haft. 

På detta besök pratade vi igenom våra önskemål kring förlossningen, lyssnade på bebisens hjärta, kollade mina värden och mätte magens storlek. SF-mått 28 cm (ganska mycket över det normala som är typ 23) och ett väldigt lågt järnvärde blev domen. Men med lite järntabletter och gott om jordgubbar och C-vitamin skall nog energin och orken komma tillbaka igen. Magen får jag dras med som den är :-)

Fabian fick vara med detta besök och han lyssnade spänt på ljuden från mammas magen. Undrar hur mycket av graviditeten han förstår egentligen... 

Nu börjar det faktiskt kännas ordentigt att jag bär på ett nytt mirakel. Inte så konstigt kanske med tanke på magens storlek. Benen svullnar framåt eftermiddagen och ryggen värker av den tunga belastningen. Men jag försöker vila så gott det går mellan varven och unnar mig lite extra omvårdnad när jag kan. Häromdagen var till exempel på fotvård uppe i centrum. Underbart skönt. Detta ska jag göra fler gånger framöver. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar