På vardagarna går livet i ett. Man jobbar, hämtar på dagis, lagar mat, tvättar, kramar och nattar sin gullunge. Då har jag svårt att på riktigt se och vara närvarande i det som händer där och då runt husknuten. Vi har ju trots allt gått och köpt ett hus med en alldeles fantastisk, gammaldags, trädgårdstomt men ibland glömmer jag att titta, dofta och leva i den. Niklas är mycket bättre på det än jag.. Han ser varenda knopp som kommer och uppdaterar mig ofta. Och tur är välkanske det. Annars hade jag varit helt lost i allt som händer.
Men nu på semestern är det annorlunda. Nu får jag plötsligt både tid och fokus till att gå runt i trädgården och inspektera alla de fina växter, buskar och blommor vi har. Och visst blir det en hel del ogräsrensande också mellan varven men det hör ju till. Nu i juli börjar bären komma och Fabian går varje dag och kikar i buskarna för att se vad som har mognat. Denna vecka tror jag både vinbär och krusbär börjar bli klara och då åker safthinken fram igen.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar