lördag 26 juli 2014

Astrid Lindgrens Värld och semester på hemmaplan

På vägen hem från Woodlands besökte vi Astrid Lindgrens värld. Planen från början var att ta detta på vägen ner mot Skåne men vädrets makter gjorde att vi ändrade oss. Istället visade termometern nästintill 30 grader när vi parkerade bilen i Vimmerby. Med fulla vattenflaskor och solkräm attackerade vi parken med spänd förväntan. Störst förväntan hade förstås Fabian som skulle få träffa både Pippi, Emil och Pelle med mjölken (Saltkråkan). Hans förväntningar införlivades med råge. 

Jag är förvånad och glatt överraskad över hur smidigt allt gick inne på Astrid Lindgrens värld. Trots mängden barn och föräldrar och trots hettan var det inga långa köoer någonstans, inga sura miner och det fanns dessutom både mat pch toaletter precis överallt. Att det dessutom visades teater/musikal av hög kvalitet som en del av entrébiljetten gjorde inte saken sämre. Vi kommer garanterat att åka tillbaka hit om några år igen. 






Just nu tillbringar vi semestern på hemmplan. Jätteskönt om man frågar mig. Magen börjar kännas ordentligt nu (framförallt om kvällarna) och det känns lyxigt att kunna lägga mig i sängen precis när jag vill utan att behöva ta hänsyn till någon annan (mer än familjen förstås :-)). Men med Bagarsjön alldeles runt knuten och 30 graders värme ute går det ingen nöd på oss. Vi varvar husfix med svalkande bad, lite umgänge och stora mängder kall dryck och vattenmelon. Igår gästades i av både Eric, Sussie och Gurra. Alla badade utom jag... 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar