fredag 11 juli 2014

Flädersaft från egen skörd

Pojkarna har saftat (säger man så?) egen flädersaft från vårt fina träd här hemma. Yey säger jag då fläder är det bästa som finns. Några dagar tog det och sedan var den klar och den är riktigt god! Vi har redan hunnit använda saften au naturel såväl som i drink, med mixade jordgubbar och ihop med sprit i en stundande julsnaps. Extra gott och lyxigt är det förstås när man kan skördar, tillagar och äter eller dricker något man själv odlat. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar