onsdag 16 juli 2014

En tur till Köpenhamn

Endast tio minuter från farfars hus kan man ta tåget över till Köpenhamn. Otroligt vad nära Europa man kommer när man tänker efter. Köpenhamn känns på något sätt väldigt interntionellt tycker jag och det visade sig att det inte bara var vi som bestämt oss för att turista i staden denna dag. Mycket folk, trångt på turisstråken men ändå väldigt trevligt. 

Vi tog en lång promenad genom Ströget men också in på många av tvärgatorna för att få se det mer genuina delarna av Köpenhamn. Vi kollade självfallet även in Nyhavn och köpte den efterlängtade fotbollströjan till Fabbe. God öl hade de också. Tuborg, Nickes favoritöl, fanns både i sin originalform och som alkoholfri variant. Bingo. 

Efter en härlig dag med danska förtecken avslutade vi kvällen på farfars terass med smarriga Smörrebröd och med utsikten av Öresund framför oss. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar