Vi tog en lång promenad genom Ströget men också in på många av tvärgatorna för att få se det mer genuina delarna av Köpenhamn. Vi kollade självfallet även in Nyhavn och köpte den efterlängtade fotbollströjan till Fabbe. God öl hade de också. Tuborg, Nickes favoritöl, fanns både i sin originalform och som alkoholfri variant. Bingo.
Efter en härlig dag med danska förtecken avslutade vi kvällen på farfars terass med smarriga Smörrebröd och med utsikten av Öresund framför oss.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar