Hjälp, tiden går alldeles för fort. Jag hinner inte med!
När Fabian föddes kunde vi lägga hundra procent fokus på att studera hans små utvecklingssprång. Hans första leende, det första skrattet, hur han allt mer började intressera sig för världen runt omkring. Just nu springer livet bara på och jag känner att jag knappt hinner hålla koll på den lilla fröken här hemma. Kan dock konstatera att hon växer så det knakar och den här veckan fyller hon 4 månader. Det betyder på BVC-språk att man till exempel ska börja introducera fast föda... what? Redan? Smaksensationer heter det numera (fanns inte när Fabbe föddes) och innebär att barnen skall smaka från förälderns tallrik från tid till annan, Spännande :). Undrar vad vi ska börja med :).
En annan detalj jag vill minnas just nu är den fina kontakten som finns mellan Fabian och Nora. För Nora är storebror den största favoriten här hemma. När han busar skrattar hon så hon kiknar och hon kan titta på honom i timmar. Mysigt att se. Fabian håller dessutom av sin lillasyster väldigt mycket. Han gillar att passa henne, att stoppa in nappen när hon skriker och att ge henne leksaker som han själv är för stor för. Finare storebror får man leta efter.
Igår var det måndag och båda barnen hemma. Då passade vi på att ta en tur till Fjärilshuset på Haga. Kanonutflykt måste jag säga. Vi såg fjärilar (så klart...) men också sköldpaddor, rovfiskar, ödlor och hajar. Både läskigt och spännande för en treåring! (Förlåt, tre och ett halvt... )
Och sist men inte minst. NU HAR FABIAN BAJSAT PÅ TOA!!!!!!


Inga kommentarer:
Skicka en kommentar