onsdag 25 februari 2015

Våren är här?

Antar att jag kommer att få äta upp det där utalandet mer än en gång. 8 bakslag har jag hört att man får räkna med innan den riktiga våren är här. Är väl bara att vänta då antar jag... 

Nu gillar ju jag inställningen "det blir vad man gör det till..." så därför åkte gympaskorna på igår när solen sken och snön var borta från gatorna. Kanske kan man påverka vädergudarna en aningen i alla fall....? 

Jag och Nora hade en hemmadag igår. Långt ifrån de aktiviteter som präglade början av veckan då jag jobbade två dagar, eller snarare gjorde mitt bästa för att kläcka ur mig några klokheter på knagglig affärsengelska. Igår blev det istället en lång promenad på två timmar blev det och en kaffe i solen. Underbart! 

På dagis hade de också haft roligt igår. Alla barnen hade åkt Vasaloppet runt skolgården med nummerlapp, medalj och blåbärssoppa. Fabian var stolt som en tupp när han kom hem :). 

Vi avslutade dagen med att baka supersmarriga kanelbullar! 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar