måndag 23 mars 2015

Toscakakan och en och annan svan

Jag trodde att jag skulle gå ner i vikt av att vara föräldraledig. Men nej, nej. Inte det inte. Trots idogt promenerande vandrar vågen uppåt. Trist läge Men tror nog jag måste skylla på ett ganska frekvent fikande... mitt eget fel med andra ord... Igår sprang jag dock ett ordentligt löppass. Gick över förväntan. Kan med andra ord fortsätta fika med gott samvete :)

Smäller därför upp helgens bästa bak. Den klassiska toscakakan. Kan baka detta om och om igen bara för att det doftar så gott i köket. Nybakad, ljummen, med vaniljglass är det nog bland det godaste som finns. 

Idag blåser det snålblåst. Ingen höjdare att hänga utomhus med barnen. Men en liten stund trotsade vi vädret och gick ner till sjön i alla fall. Svanarna har hittat hit samt även några änder. Mysiga att titta på tyckte vi alla. Fanns även en tredje fågelart i vattnet, vad det var för sort måste jag ta reda på. Kommer inte undan några frågor nuförtiden... 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar