Sitter och skrattar åt mig själv. Minns plötsligt hur det var när Fabian precis kommit och vi skulle iväg någonstans. Man blir liksom expert på att räkna baklänges och expert på att beräkna den exakta tidsåtgången. Om bussen går klockan 10 måste jag duscha kl. 9 för att hinna torka håret till 20 över. Därefter skall bebis få på sig kläder, köket röjas och så klämmer vi in en amning däremellan så att det inte blir kaos på bussen. Med denna beräkning bör vi vara ute ur huset 10 minuter innan bussen går. Check på den!
Nu råkar jag dock ha två barn. Den ena är visserligen på dagis om dagarna men imorse skulle han lämnas, kläs på (här har vi en konflikt att ta med i beräkningen) och två frukostar skall röjas bort. Måste fundera ut ekvationen för den tidsberäkningen.
Men nu är det lugn och ro i alla fall. Packar för fullt inför en liten tripp till stan. Trevlig lunch med Cissi och Vince står på agendan. Nej nu måste jag skynda mig. Får nog räkna med minst två blöjbyten också innan vi ska åka....
Haha, kommer ihåg det där. Sen ska det gärna klaffa med amnings- och sovtider åxå när man ska iväg… :) Kram på er!
SvaraRadera