Ett väldigt starkt minne från Fabians första dagar i livet var den första vagnpromenaden. Men något vacklande steg drog vi vagnen mot Hemköp. Det var i juni och solen sken, Känslan var nervös och det gick väldigt tydligt upp för oss att vi var föräldrar.
Den här gången var vi inte lika nervösa och vädret var inte lika fint men känslan fanns där precis som förra gången. Vi tog en tur runt kvarteret och gick sedan och hämtade Fabian. Tänk, nu har vi två barn. Tvåbarnsmamma... det låter häftigt tycker jag.
Idag ska vagnen få komma ut igen trots att dimman ligger tät utanför. Promenader är bästa sättet att komma i form igen efter graviditeten och samtidigt låta det genomskinliga ansiktet få tillbaka lite färg.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar