fredag 26 september 2014

Snart ett minne blott

Älskar mitt jobb. Älskar tempot, alla härliga människor jag träffar om dagarna, älskar att göra affärer. Två veckor kvar av jobb innan mammalivet väntar. Kommer att sakna jobblivet nåt enormt, men det kommer som tur är tillbaka ganska snart. Längtar dessutom efter att bara få vara med mina barn, att pyssla hemma, att gå långa promenader och att leva utan att titta på klockan hela tiden. Den tiden är kort och den tänker jag ta tillvara på ordentligt. Och jag tänker dokumentera mina dagar. 

Något jag däremot inte kommer att sakna är stressen i stan om dagarna. Tempo är en sak, stress en annan. Här om morgonen var jag på väg till en kundmöte på stan och fångades av hur mycket folk och surr och sus och brus det faktiskt är i stan om vardagarna. Det går knappt att ta sig fram om man har otur och kommer fel tid. Den delen av jobblivet kan jag gärna vara utan. Gravid som jag är orkade jag inte tampas med alla dessa stressade människor utan gick och köpte mig en kaffe på Stockholm Deli och väntade på nästa tåg. Gladare efteråt :-)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar