Underbara finfina förvärkar. Om man ändå visste att de skulle generera en bebis, men nej då, livmodern tränar bara. Suck vad onödigt tycker jag. Var hos läkaren i förrgår och fick en ordentlig tillsägelse om att jag måste varva ner. Bebis är tydligen stressad och framkallar alla dessa härliga sammandragningar. Läkarintyget med en sjukskrivning på 50 % procent ligger fint ihopvikt i handväskan, än så länge inte uttnytjat men om det inte blir bättre och jag lyckas varva ner har jag kanske inget annat val. Från och med måndag blir det andra bullar på jobbet.
Idag är det i alla fall fredag. Känns skönt med helg. På söndag firar vi pappa-Nickes födelsedag med fanfar och presenter. Glasstårta står på önskelistan och Fabbe har bestämt att pappa ska ha cocosprickar och ballonger på sin dag. Och så får det bli.
Ikväll vankas dessutom kalas. Minns inte när jag var ute och svirade senast. Ska bli jättekul att sätta på sig lite fina kläder igen och känna mig som en social person. Hoppas bara att kroppen håller. Vi håller tummarna.
Nu kör vi!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar