Vill också berätta hur stolt jag är över Fabian. Från att ha gått på Pyttedans hela förra terminen har vi (Fabian) avancerat till Barndansgruppen. Förutom mer dans och mindre lek innebär det också att föräldrarnas (min) dansnärvaro är borträknad. Vi päron skall vänta utanför dörren och dricka kaffe medan småttingarna stuffar omkring med Mandy på dansgolvet. Förra veckan slutade i ett klängigt "sitta-i-mammas-knä-resultat" men den här veckan klarade sig Fabian helt på egen hand i hela 30 minuter. Bra jobbat älskling! Efter en halvtimme kom han på att om han kunde säga att han var kissnödig och därmed komma ut till oss... (smart måste jag säga :)) men vad gör det :). Nästa vecka kör vi igen!
Världens bästa frallor!
Ugn 225 grader, total baktid 1 tim
- 13 dl vetemjöl special
- 1 påse torrjäst (12 gram) eller ett paket färsk jäst (50 gram)
- 2 tsk salt
- 2 msk olivolja
- 5 dl vatten, 38 grader
- 0,5 dl mjölk eller filmjölk att pensla med (valfritt)
- 1 dl frön som vallmofrön, sesamfrön, solrosfrön eller pumpakärnor att strö över frallorna (valfritt)
Blanda alla ingredienser i en skål. Kör för hand eller med maskin i ca 5 minuter.
Låt jäsa ca 30 min på varm plats. Forma därefter bullar och lägg på plåtar. Jäs ca 10 min till. Grädda i ugn ca 15 minuter.
Jag kolhydratsladdar morgon, middag och kväll fast det är 3,5 månader kvar till bf;) med scones och äppelkaka, mums! Roligt att det gick bra för Faulous Fabbe på dansen och tack för recept-tipset! När man är preggo får man äta vad man vill! Kram / Pe
SvaraRadera