onsdag 4 februari 2015

En inflammerad boobies,,,

Jaha. Två timmar av nya rutiner tog det innan det hela kraschade. Eller jag kraschade rättare sagt. 39 graders feber, öm kropp och onda tuttar. Trodde jag hade drabbats av RS eller nåt annat hemskt... Men efter idogt googlande lyckades jag (som så många gånger förr) diagnostisera mig själv. Med en röd och svullen högertutte och väldigt en sinande bröstmängd kunde jag konstatera att jag hade drabbats av bröstinflammation. Det vill säga en av mjölgångarna hade täppts igen, varpå mjölken tog sig vägar ut från kanalen och området inflammerades. Suck. Men bästa medicinen... amma på, amma på.... läste jag. Och detta har jag gjort i tre dagar och nu känner jag mig kry igen. Kommer att vara väldigt försiktig med boobisarna framöver. 


Igår var således första dagen på flera jag var utanför dörren. Härlig dag med massor av snö. Just nu får man se det som en chansning ifall det går att komma ut på vägarna. Har plog"killarna" gjort sitt jobb eller inte är frågan.... Men igår gick det bra. Vi tog en promenad upp till Lindeberg för lite fika och sedan häng på nya favoritstället i Orminge nämligen ungdomsavdelningen på biblioteket. Där kan man sitta i lugn och ro och amma utan att någon stör, samtidigt som man gottar sig i härliga tidningar eller kokböcker. Tips tips. 

Och sist men inte minst antecknar vi följande framsteg i handlingarna (fanfar): 

1. Fabian kan sätta i och dra upp dragkedjan på fleecen alldeles själv  (stolt kille). 
2. Fabian har sovit första natten utan blöja... och välling. (stoooor kille och stolt mamma). 

Hurra för FABIAN!!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar