3 månader är hon som sagt... den lilla prinsessan. För det är precis vad hon är, mammas lilla prinsessa. Jag kan se mig själv i Nora många gånger. Hon är både viljestark, bestämd, glad och pratsam. Ungefär som mamman sin alltså. Ska bli spännande att följa och se hennes peronlighet formas.
Några utvecklingssteg som vi nu kan anteckna i lillasysterboken är följande;
- Hon har hittat sina händer. De är både spännande att äta och titta på.
- Det går att greppa leksaker med händerna. Vi har fått låna en insats till Stokkestolen där det går att hänge upp leksaker och dessa är tydligen skojiga att leka med.
- Hon gråter inte alls lika mycket som för några veckor sedan. Magen är mer i fas och om det är Semperdropparna eller hennes egen utveckling som gjort sitt låter vi vara osagt, men skönt är det i alla fall.
- Hon sover mellan 18.30 och 05.00.... typ sharp. Vore ju skönt om det gick att skjuta en timme (för mammans skull...). Men hon har tydligen hittat sin grej. Lika morgonpigg som pappa alltså.
Och nu vill jag också rapportera följande. Fabian är inte längre rädd för toaletten utan sitter där och läser. Inget bajs än... men det kommer väl :).
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar