fredag 29 augusti 2014

Fredagsfunderingar

På jobbet. Tar en paus från att tänka på alla mina kunder och riktar istället tankarna mot hemmaplan. Lite trött i huvudet så här på fredagseftermiddagen. För ett par veckor sedan hade vi en arkitekt på besök (Sune) som ska hjälpa oss att rita på vårt hus. med två barn ökar behövet av plats och huset ska därför bli en aning större. Exakt hur mycket större är ännu inte bestämt men ett nytt sovrum, ett badrum och ett större vardsgsrum är vad som står på önskelistan. Ska bli så otroligt spännande att se vad Sune kommer fram till. 

För att inte glömma bort kommer vi att föreviga hela byggprocessen. Det är alltid kul att kolla på för- och efterbilder tycker jag. Har därför gått runt och fotograferat en hel del nu innan då minnet har en tendens att blekna med tiden. 

Och så här ser alltså vårt fina lilla hus ut just nu. Med den plan vi har i åtanke just nu kommer det att vara en dörr istället för ett fönster från vardagsrummet framöver och en terass nedanför. Tror det kommer att bli jättefint. men som sagt, fortsättning följer. 

Bjuder även på en selfie. Så här ser jag ut just nu. Fredag och trött men med nytt läppstift :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar