torsdag 7 augusti 2014

Sommarens godaste sallad

Här kommer en "note to self" på sommarens godaste sallad. Extra roligt att den dessutom gick hem hos övriga familjemedlemmar trots lite skepsis kring "frukt i mat". Tror det är osten och lönnsirapen i dressingen som är tricket faktiskt. 


Sallad med grillade päron, parmesan och valnötter (och dögod dressing)

½ l ruccola, avsköljd
1 l grönsallad, ex. babyspenat och manché, avsköljd0,75 dl valnötter1 mellanstor päron (det ska vara moget men inte mjukt)extra virgin olivoljaca 1 dl hyvlad parmesan

Vingärett:2 msk extra virgin olivolja3 msk äppelcidervinäger2 msk lönnsirap½ tsk dijonsenapflingsalt och nymalen svartpeppar


Kan även rapportera att hallonen i trädgården äntligen börjar ta fart på allvar. Tack för det efter allt gullande jag ägnat mig åt inför den här säsongen. Fortfarande har vi problemet att hallonen faller sönder när de plockas (varför?) men det kommer ändå massor. Ett steg framåt. Räckte gott och väl till tre frukosttallrikar med American panncakes igår. Smarrigt. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar