torsdag 22 januari 2015

Snön yr!

Vi vaknade till en fullkomligt snötäckt morgon. Det har säkert kommit en decimeter snö under natten och trädgården blir så där fantastiskt vacker när snön ligger alldeles orörd och vit. Dock tog det inte lång stund förrän mycket var bortskottat. Enda sättet att kunna ta sig till dagis med vagnen. Annat var det då Fabian föddes i juni. Soliga dagar, inga overaller eller filtar behövdes. 

Idag skall vi på första träffen med nya mammagruppen. Ska bli jättespännande att träffa alla. 

Hittills tycker jag att allt har fungerat otroligt smidigt med Nora. Hon har signalerat tydligt sina behov och både sömn och mat har rullat på. Men igår ballade allt ur. Det började med att hon vaknade vid 04 och var gnällig, men ignen mat ville hon ha och inte ville hon somna om heller. Och dagen fortsatte i samma anda. Gråt och tandagnisslan. Och ingen mat. Inte förrän kl 14 (på IKEA av alla ställen) lyckas jag få i ungen lite mat, sittandes i en soffa vid kassorna. Efter detta vände hurmöret en aning men inte förrän hon vaknade i morse (efter att ha ätit en sisådär 8 gånger inatt) var hon nöjd igen. Gårdagen går med andra ord inte till historien som en av Noras roligaste dagar. Men idag är det en ny dag:). 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar