måndag 19 januari 2015

Bröstchock på Hemköp

Den ammande modern har gjort det. Visat brösten i kassakön på Hemköp. Jag skulle ju bara dit och köpa en grillad kyckling. Väl ute på parkeringen igen inser jag att jag har glömt att stänga klänningen och dessutom missat att knäppa amningsbehån. Suck. Måste ha roat både personalen och de andra kunderna en aning, särskillt som klockan var strax före 17 och halva skaran av dagisföräldrar säkert var där. Får helt enkelt kolla ifall någon av föräldrarna kollar snett på mig de närmaste dagarna. 

Idag har vi hängt med Edvin på dagis, Edvins mamma Elisabet och lilla Ebba, tre dagar yngre än Nora. Perfekt att grabbarna kan leka en måndag då de inte får gå på dagis. Får bli fler dejter framöver. 

Fabian är för övrigt otroligt rolig just nu. De existensiella frågorna haglar över oss och vi försöker svara på hans klurigheter så gott vi kan. Idag undrade han t.ex; "mamma, varför är jag beige"... vad svarar man på det? Och "Hur känns det att vara död?" Den frågan får vi ofta... Klurigt det där. Får svara efter bästa förmåga typ. 





1 kommentar:

  1. Hahaha! Jag har gjort den åxå… fast på Sveavägen ;)

    SvaraRadera