torsdag 15 januari 2015

En "jobbig" torsdag...

Inte så farligt som det låter :). Utan istället en dag i jobbets tjänst. Ganska skönt att faktiskt få använda hjärnan till annat än barnen för en sekund. Begav mig in till stan med lilltjejen för att möta upp min kollega Kevin som började vid årsskiftet. Ett möte med honom och därefter fin lunch på Jamies italian med maken som skulle passa Nora efter maten. En presentation med potentiell kund stod på agendan. Två punkter på jobbagendan och jag var helt slut :). Men då är jag väl ändå förtjänt av en AW idag... eller? 

I onsdags var vi även på BVC med tillhörande läkarbesök och Rotari-vaccin för Nora. Allt såg bra ut. Hon är nu 57,1 cm lång och väger 5450 gram. Stor tjej, även om vikten dalat lite senaste veckorna. Skall tillbaka på ny vägning om två veckor. Förmodligen är det ara kurvan som stabiliseras men alltid skönt att vara helt säker. 

Nu är det fredag igen och det är grymt halt ute. Så halt att vi inte kan gå neråt gången med båda barnen. Blir till att klättra över staketet för att ta oss till dagis. Vilket äventyr! 

Och slutligen rapporterar vi att JACK ÄR HÄR! Det hjälpte tydligen att snacka vett med honom över i lunch i början på veckan. Vi gratulerar Pernilla, Pierre och Minea till en ny familjemedlem och längtar efter att få träffa honom. 






1 kommentar: