Gårdagen startade som en riktig skitdag. Lillasyster tyckte att 03,45 var en rimlig tid att starta dagen. Mamman med de djupaste ögonhålorna i världen höll inte med. Men men, bara upp och studsa. Morgonen fortsatte sedan med ömsom trots, ömsom gnäll till dess att jag drog i handbromsen och vi bestämde för att starta om. Ibland funkar det förvånansvärt bra....
Förmiddagen bjöd sedan på en milslång powerwalk med Elisabeth (Edvins mamma) och efterföljande kaffe. Härlig mammaboost. Go tjej, det där. Nu känner jag mig riktigt motiverad att starta med träningen på allvar. Beach 2015 är nära.
Dagen som haft en så dålig start avslutades sedan urmysigt med att vi firade Fabbe som hade namnsdag med lerbygge och glass.
Den vanligaste konflikten vi har här hemma rör oftast klädval om morgonen. För att göra starten lite mer harmonisk för alla och samtidigt undvika att det ligger ett ton kläder i Fabians garderob som inte används har vi infört varannan dags regeln här hemma. Varannan dag väljer Fabbe och varannan dag mamma. Idag är det min dag. Stor kille kräver nyinförda regler... fortsättning följer.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar