Vår lilltjej växer så det knakar. På förra veckans inskrivning på Bvc hade hon gått upp hela 800 gram... nästan ett kilo. Men som hon äter är det förståeeligt. Nu har dock amningen lugnat ner sig lite och hon äter ungefär var tredje timme. Lite skönt måste jag säga då jag får saker gjorde under dagarna. Hinner till exempel baka lussebullar, stryka skjortor och blogga. Men klart det är mysigare när hon är vaken. Hon börjar bli mer och mer närvarande med både blicken och med små söta grymtljud. Det är så himla kul att se de här första stegen i utvecklingen. Jag försöker kolla hela tiden så att jag inte missar något.
Fabbebus går det inte att missa just nu. Han är gladare, busigare och livligare än någonsin. All svartsjuka som infann sig för ett par veckor sedan är som bortblåst och vi börjar alla hitta våra roller här hemma. Vi hade utecklingssamtal på dagis häromdagen. Enligt pedagogerna är Fabian en supersnäll kille som både inspirerar och hjälper sina kompisar. Hur stolt mamma blir man då? Det känns så viktigt att han får med sig rätt värderingar och blir en snäll person redan nu.
Avslutar detta inlägg med en rapport från årets härligaste tjejkväll! I lördags tog jag minitjejen med mig och åkte hem till Matilda på tjejmiddag. Det vanliga gänget bestående av mig, Matilda, Nina och Karin hade lyckats få till en tid att ses (helt otroligt) och vilket kalas Matilda bjöd på. En trerätters a la nobelmeny var det och jag var ute änd till klockan 01 :). Busigt!


Inga kommentarer:
Skicka en kommentar