tisdag 9 december 2014

Minimarket

När jag var liten fanns det en liten jourlivs vid namn Minimarket precis bredvid dagis (ja det hette ju så då...). Pappa envisades med att jag skulle lära mig att handla själv där genom att skicka med mig en slant och sedan alldeles på egen hand gå in och beställa en glass, ett tugummi eller vad det nu var. 

Min stora och stolta treåring gjorde just detta igår. Efter en tur i Nacka Forum blev han hungrig. Jag satt och ammade Nora och skickade därför med pojken en peng och bad honom att ställa sig själv i kön på Burger King. Och det gjorde han. Väl framme vid kassan hörde jag hur han med stadig röst beställde en hamburgare (med enbart ketchup, något han helt kom på själv) och betalade med sin tjugolapp som han fick med sig. Gissa vilken stolt kille som kom tillbaka springades med hamburgaren i ena handen och en guldpeng i den andra. Mammas stora kille. Nu är alltså den milstolpen nådd och vi kan börja skicka Fabian på ärenden :-). 

Blev för övrigt inget BVC då Marlene, sköterskan, var sjuk. Istället bakade vi en pepparkaksfotbollsplan, shoppade de första julklapparna och fikade med morfar. Kanondag helt enkelt. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar