Men först en riktigt dålig start på dagen, Vissa dagar funkar bara inte. Alla gnäller på varandra,är trötta och tiden räcker inte till. Det var en sådan dag idag. Eller i alla fall imorse. Blä. Helt slut redan innan lunch.
Men jag och Nora hade ett trevligt nöje inbokad då vi skulle åka in till stan och äta jullunch på mitt jobb. Och dessutom skulle vi äntligen få se de nya lokalerna på riktigt då vi flyttade i måndags. Bara att packa väskan och bege sig mot Fridhemsplan. Det som dock var positivt var att jag fick med mig vagn och blöjor. Igår fick Nora nöja sig med en dambinda efter att ha bajsat hos frisören. Men det gick ju bra det också...
Som tur var vände dagen ganska snart efter att vi kommit hemifrån. Ny energi och ny miljö. Dessstom fick vi gott julbord, skoja med kollegorna och lite varm glögg. Mysigt.
Nu är Niklas iväg på julfest och jag är själv hemma med lilltrollen. Nora har lite ont i magen och gnäller mest hela tiden. Det gär det svårt att få till en riktig middag. Men då rycker Fabbe in och gör sin middag alldeles själv med lite spisassistans från mamma. Stor och duktig kille. Själv får jag äta ståendes med Nora i babybjörnen. Går ju det också.
Ja det var en dag i en småbarnsmammas liv. Lite sisådär smårörigt, intensivt men mysigt på samma gång.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar